به‎روز ترین مرجع خبری فوتبال‎دوستان

گزارش‎های تحلیلی، خبر، نقل و انتقالات و...

به‎روز ترین مرجع خبری فوتبال‎دوستان

گزارش‎های تحلیلی، خبر، نقل و انتقالات و...

  • ۰
  • ۰

برنامه ۵ گانه کلوپ برای لیورپول شامل بازی دادن به لوریس کاریوس میشود.

این اولین تابستان یورگن کلوپ به عنوان سرمربی لیورپول است؛ اولین فرصت او برای تاثیرگذاری روی ترکیب از طریق یک پیش فصل سخت و خرید بازیکنان جدید. او امید دارد قرمزها بتوانند عملکرد بهتری نسبت به دو جام فصل پیش و جایگاه هشتمی لیگ داشته باشند.

1-  ساختن تیم برپایه دنیل استوریج

حتی از دست دادن مقدار بسیاری از فصل پیش نتوانست مانع این بشود که استوریج فصل را به عنوان گل زن اول لیورپول با 13 گل زده در تمامی مسابفات به پایان برساند. ملی پوش انگلیس بی گمان بهترین بازیکن لیورپول است و او امید دارد مدیریت محتاطانه کلوپ منجر به کم شدن شانس مصدومیت او بشود.

فصل پیش، کلوپ به استوریج بازی نداد تا زمانی که او یک دوره تمرینی بی وقفه را طی کرد. او در میانه فصل برنامه ای سخت و فیزیکی مانند پیش فصل برای استوریج در نظر گرفت که به نظر می‌رسید به موفقیت رسیده، طوری که آخرین مصدومیت مهاجم 26 ساله در دسامبر اتفاق افتاد.

کلوپ امید خواهد داشت  که استوریج به دلیل کیفیت بسیار بالا و توانایی گلزنی عالی، به طور مداوم بازی کند. گل همراه با چرخش عالی او به سویا در باخت 3-1 فینال لیگ اروپا نشان می‌داد او یک بازیکن ستاره است، و هواداران لیورپول هم این را می‌دانند. او در 69 بازی در لیگ برتر 43 گل برای باشگاه زده است. آنها فقط این عملکرد ستاره گونه را از وقتی او باشگاه آمده، به طور مداوم ندیده اند.

آمدن «دیووک اریگی» استوریج را مجبور به رقابت میکند. چون به نظر می‌رسد این بازیکن بلژیکی هم توانایی ستاره شدن را داشته باشد. اما اشتباه نکنید، ستاره حال حاضر لیورپول شماره 15 آنهاست.

2-  بازی دادن به خرید جدید، لوریس کاریوس

خیلی از هواداران لیورپول به اندازه کافی دروازه بان سیمون مینیوله را دیده اند. در این 3 فصل به عنوان شماره 1 قرمزها، او موفق نشده است که جایگاه ثابتی در ترکیب اولیه داشته باشد. ضمن اینکه رفتار هواداران نیز در زمان هایی در فصل پیش با او بد شده بود. به ازای هر واکنش امیدوارکننده ای که این دروازه بان 28 ساله انجام می‌دهد، اشتباهات زیادی نیز داشته است که به نامطمئنی 4 نفر عقب منجر شده است. اینها همراه با ضعف دستور دادن در منطقه جریمه و پخش توپ ضعیف هست.

کلوپ لوریس کاریوس را از باشگاه قبلی اش ماینتز (که هم در آن بازی و هم مربی‌گری کرده) آورده است. این دروازه بان 23 ساله به عنوان دومین دروازه بان برتر بوندسلیگا  از نگاه دروازه بانان انتخاب شد؛ پشت سر مانوئل نویر از بایرن مونیخ. کاریوس پیشنهاد بازی در المپیک 2016 را رد کرد که هیچ فرصتی را برای پیش فصل لیورپول از دست ندهد و به نظر می‌رسد مینیوله را در ترکیب آغازین شکست می‌دهد.

کلوپ باید در بازی افتتاحیه مقابل آرسنال کاریوس را به زمین بفرستد. مینیوله خیلی اشتباه داشته است که می‌تواند در طول فصل بیشتر هم بشود و بعد از اینکه کاریوس باشگاه را به کشور ترجیح داده نشان می‌دهد چقدر او برای این جایگاه انگیزه دارد.

3-  دفاع چپ را قوی تر کند.

علی رغم بازی ضعیف آلبرتو مورنو در باخت به سویا در فینال لیگ اروپا، هنوز زود است که به طور کلی امید خود را از او دست بدهیم. این بازیکن 24 ساله ویژگی‌های فیزیکی برای رشد زیر نظر کلوپ را داراست. نرخ بازیابی و انرژی او نشان می‌دهد که می‌تواند مفید باشد ولی این اسپانیایی باید لغزش های مداوم که فصل پیش کار دست لیورپول داد را جبران کند.

همراه با اینکه جو گومز ابتدای فصل را از دست داده، مورنو تنها گزینه خوب لیورپول برای دفاع چپ است. ضمن اینکه جو گومز هم به نظر بعد از برگشت در پست دفاع وسط بازی خواهد کرد. جان فلاناگان، راگنار کلاوان و ناتانیل کلاین می‌توانند در آن پست بازی کنند اما لیورپول بسیار نیازمند اضافه کردن یک بازیکن متخصص است. رقابت برای این پست می‎تواند موجب شود که مورنو بهترین نمایش‌های خود را به نمایش بگذارد.

4-  مطمئن شود که تیمش از نظر فیزیکی هنگام شروع در وضعیت خوبی قرار دارد.

دلایل زیادی برای بحران مصدومیت لیورپول در فصل پیش وجود دارد. آنها برای رسیدن به جمع 4 تیم یا برتر از آن، باید مطمئن باشند که این اتفاق این فصل نیفتد.

کارهای کلوپ در زمین تمرین بسیار سخت و مداوم است. برنامه پیش فصل او بسیار فشرده است. بازیکنان 3 جلسه در روز با کمک آندرس کورنمایر که از بایرن مونیخ به خدمت گرفته شده است، معمولا تمرین می‌کنند.

با برگشتن دیرتر بازیکنان ملی، لیورپول باید کار را به معنای واقعی باانگیزه و سریع ادامه دهد. 3 بازی اول آنها در فصل همگی خارج از خانه است که شامل سفرهای دشوار به پایتخت برای رویایی با آرسنال و تاتنهام و بعد بارنلی. سپس آنها میزبان لستر در آنفیلد خواهند بود و با چلسی در استمفوردبریج در دو بازی بعدی، به میدان خواهند رفت. شروع کند می‌تواند قرمزها را عقب بیندازد و امیدهای‌شان برای فصل را به مخاطره بیندازد قبل از اینکه فصل به معنای واقعی شروع شود.

5-  به سیستم قرضی اعتماد کند.

یکی از چیزهایی که کلوپ را شگفت زده کرد وقتی در اکتوبر به لیورپول آمد، تعداد بازیکنان قرضی لیورپول بود. لیورپول 17 بازیکن داشت که در آن زمان در خارج باشگاه بازی می‌کردند، و مشکل کلوپ این بود که بهترین استعداد باید در باشگاه پرورش پیدا کند. به همین منوال در اولین فصل در آنفیلد، او اقدام کرد که امثال «شئی اوجو»، «ریان کنت»، «دنی وارد» و «کوین استوارت» را به باشگاه باز گرداند.

سیستم جوانان در آلمان به طور کلی با انگلیس متفاوت است؛ ولی بدون بازی های اروپایی در این فصل، لیورپول بازی های کمتری خواهد داشت. این به این معنا خواهد بود که موقعیت های کمتری برای بازی در تیم اول برای استعداد های شگفت انگیزی مانند کامرون براناگان، کنت و اوجو. دوره قرض خارج از باشگاه در زمان مناسب می‌تواند دستاوردهای بزرگی برای لیورپول دوره طولانی داشته باشد.

انتقال های قرضی اخیر برای دروازه بان ها، «وارد» به «هادرسفیلد تاون»، که از طریق دوست کلوپ «دیوید واگنر» انجام شد، و «ریان فولتون» به «چسترفیلد» به نظر می‌رساند که سیستم لیورپول فهمیده است که شاید تنها راه برای رشد بازیکنان خوب و جوانشان در این فصل، این باشد که جایی دیگر زمان بازی پیدا کنند.

 

 

 

 

 

 

  • ۹۵/۰۵/۰۲
  • فرهاد روحبخش اله آباد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی