به‎روز ترین مرجع خبری فوتبال‎دوستان

گزارش‎های تحلیلی، خبر، نقل و انتقالات و...

به‎روز ترین مرجع خبری فوتبال‎دوستان

گزارش‎های تحلیلی، خبر، نقل و انتقالات و...

  • ۰
  • ۰

حالا اصلا بازیکنان مکزیک حق اشتباه ندارند.

بعد از باخت 2-0 به مالی، تیم مکزیک در جایگاه آخر گروه D قرار دارد. چهارشنبه ساعت 9 بعد از ظهر به وقت محلی، مکزیک به مصاف اروگوئه‌ای خواهد رفت که از برد 1-0 برابر صربستان دلگرم است.

یک باخت دیگر به این معنا خواهد بود که مکزیک به حذفی زود هنگام و شرم آور از جام جهانی زیر 20 سال نزدیک میشود. با لیست بازیکنان تاثیرگذاری که این تیم دارد، از آنها حتی انتظار قهرمانی هم میرفت.

سرمربی تیم، سرجیو آلماگوئر، باید تیمش را برای برد در روز چهارشنبه آماده کند. هر چیز دیگری به غیر از برد، معنای سرنوشت کابوس وار برای تیم مکزیک خواهد بود.

در زیر، به پنج نکته مهم برای این بازی پرداخته ایم:

1. خط دفاع مکزیک بدون اسکار برنال

اسکار برنال، مدافع وسط تیم، نقشی کلیدی در صعود مکزیک به این رقابت ها و همچنین بازی های دوستانه در ماه مه داشت. او همچنین 8 بار از اول در ترکیب تیم باشگاهی اش به میدان رفته و دو گل زده است. این بازیکن 19 ساله، در این فصل نقشی مهم در تیم زیر 20 سال سانتوس لاگونا ایفا کرده است.

در دقیقه 66 بازی شنبه، این مدافع، یک دقیقه بعد از هم تیمی اش، دیگو گاما که کارت قرمز مستقیم گرفت، کارت زرد دوم را گرفت و از بازی اخراج شد.

 علیرغم محرومیت برنال برای بازی چهارشنبه، رودریگو گونزالس میتواند جانشین قابل اعتمادی برای او باشد. گونزالس که در تیم منتخب رقابت های مقدماتی از مکزیک انتخاب شد، با کارلوس آرئولا میتواند همکاری قابل اتکایی در دفاع داشته باشد.

2. مارتینز و دیاز در خط حمله

در هفته پیش، امید زیادی به گوئیلرمو مازتینز و الخاندرو دیاز داشتند. با وجود اینکه بازیکن با استعداد دیگرشان یعنی گاما روی نیمکت نشست، مارتینز و دیاز نشان دادند که میتوانند پشتوانه خوبی در حملات باشند. مارتینز دو گل در مسابقات دوستانه زده و دیاز هم جزو تیم منتخب رقابتهای مقدماتی بوده است.

متاسفانه، هر دوی اینها خیلی جلوی مالی بد بازی کردند. هیچ کدام، توانی را که باید نگذاشتند و دو تا از بهترین موقعیت های مکزیک را از دست دادند. در دقیقه 35، مارتینز فقط چند متر از دروازه فاصله داشت ولی شوت بدی را زد که با فاصله زیاد از کنار دروازه به بیرون رفت. هفت دقیقه بعد، اریک آگوئیره سانتر بی نظیری را برای دیاز در محوطه فرستاد که او ضربه سرش را مستقیم به دستان دروازه بان، جیگوی دیارا، زد.

  حالا که گاما نمیتواند در این بازی بازی کند، مارتینز و دیاز باید به فکر بهتر بازی کردن باشند.

کارت قرمز گاما در برابر مالی

3. رهبری آلماگوئر

سرمربی مکزیک نتوانست در آخر هفته به تیمش روحیه ببخشد. او باید بیشتر تقصیرها را برای اینکه تیمش تمرکز نداشت و توان کافی را در بازی نگذاشت، به گردن بگیرد.

در 2011،  خوان کارلوس چاوز سرمربی وقت زیر 20 سال تیم را به رده سوم رساند. دو سال بعد، آلماگوئر سرمربی شد و خیلی بد کارکرد. مکزیک دو بازی از 3 بازی را باخت ولی با این حال با 3 امتیاز به دور حذفی صعود کرد و بعد با باخت 2-1 در برابر اسپانیا حذف شد.

حالا، به نظر دوباره قرار است همین اتفاق ها برای آلماگوئر بیفتد. مکزیک بازی اولش را باخته و برای باخت دوم آماده است؛ مگر اینکه آلماگوئر بتواند به بازیکنانش روحیه لازم را بدهد.

4. همه نگاه ها به هیروینگ لوزانو

در میان نمایش بد تیم مکزیک، هیوینگ لوزانه نمایش عالی‌ای ارائه داد. با دویدن های خطرناکش، این هافبک تیم پاچوئا، بدون شک بهترین بازیکن تیمش بود. اگر مکزیک به بد بازی کردن ادامه دهد و در حملاتش تعلل کند، شاید این لوزانو باید باشد که به تنهایی پیروزی را برای تیمش به ارمغان آورد. این هافبک، بعضی مواقع نسبت به دو مهاجم بهتر پرس میکرد و تشنه گلزنی بود.

شایعات انتقال او به اروپا شنیده میشود و او میداند که خوب بازی کردن در این تورنومنت چه منفعت هایی میتواند برای او داشته باشد.

5. گودینو در دروازه

دروازه بان مکزیک، رائول گودینو در بقیه بازی های مرحله گروهی، فشار زیادی را تحمل خواهد کرد.

موفقیت گودینو در دروازه پورتو ب، به او این امکان را داده که در دروازه مکزیک بایستد، ولی او با اشتباه روی گل اول مالی، نظر ها را نسبت به خودش کمی منفی کرد. سانتری که روی دروازه فرستاده شد، میتوانست توسط دروازه بان مشت شود، اما دروازه بان روی خط دروازه ایستاده بود. اگر چه که او در گل دوم هیچ کاری نمیتوانست بکند، ولی به این فکر کنید که چه میشد اگر آلماگوئر دروازه بان اف.سی. دالاس، خوزه گونزالس را از اول در یک بازی به میدان میفرستاد.

گونزالس دروازه بان اول مکزیک در دور مقدماتی ماه ژانویه بود و به نظر میرسید برای بازی های جام هم این جایگاه را حفظ خواهد کرد؛ چون در بازی های آماده سازی هم دقایق زیادی برای تیمش به میدان رفت. شاید آلماگوئر نظرش را عوض کند اگر گودینو اشتباهی سرنوشت ساز داشته باشد.

  • ۹۴/۰۳/۱۲
  • فرهاد روحبخش اله آباد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی