به‎روز ترین مرجع خبری فوتبال‎دوستان

گزارش‎های تحلیلی، خبر، نقل و انتقالات و...

به‎روز ترین مرجع خبری فوتبال‎دوستان

گزارش‎های تحلیلی، خبر، نقل و انتقالات و...

  • ۰
  • ۰

مشکل بازیکنان خیلی خوب، این است که شما روی آنها زیادی تکیه می‎کنید. الکسیس سانچز در برد 2-1 آرسنال مقابل کویینز پارک که روز بعد از کریسمس اتفاق افتاد، بی نظیر بود. او مرکز همه چیز بود: یک پنالتی گرفت (اگر چه که آن را از دست داد)، گل زد، یک گل ساخت و وقتی آرسنال سعی در وقت تلف کردن داشت، او خودش را خیلی زحمت داد و تلاش کرد و مدام برای گرفتن توپ از آنها، بازیکنان حریف را دنبال می‎کرد.

بدون شک، سانچز این فصل عالی بوده. او گل زده، گل ساخته و نظر هواداران را با بازی های درخشان و دویدن خستگی‎ناپذیرش به خود جلب کرده است. ولی چگونه روی کره زمین، یک بازیکن می‎تواند در یک بازی مانند او همه کاره باشد و بدن خسته اش را بعد از دو روز برای یک بازی مهمتر مقابل وستهام چهارم جدولی تکان بدهد؟

این بازیکن شیلیایی، خیلی سخت کوش است و خیلی هم آماده؛ طوری که بدون تردید او همان عملکرد را دوباره در اوپتون پارک تکرار خواهد کرد. ولی ارزشش را دارد که به خاطر بسپاریم که با توجه به استاندارد های بازیکنی مثل سانچز، او دو بازی نسبتا کم فعالیت را هم اخیرا تجربه کرده است. او نه در تساوی 2-2 مقابل لیورپول آنقدر که باید نظرها را به خود بر انگیخت و نه در باخت 3-2 مقابل استوک. در واقع، او در هر دو بازی خسته بود.

به همین دلیل است که من می‎فهمم چرا سام آلاردیس در شکست 2-0 در استمفورد بریج، به بازیکنانش استراحت داده و نفراتش را تغییر داده بود. سام بزرگ [ که لقب او است ]، به وضوح احتمال پیروزی مقابل آرسنال را بیشتر از احتمال پیروزی مقابل چلسی می‎بیند؛ و بعضی از بازیکنان کلیدی‎اش، مانند الکس سانگ، آرسنالی سابق، سرحال تر خواهند بود؛ چون استراحت کرده اند.

این را با آرسنال مقایسه کنید. آنها مجبور شدند همه توانشان را برای 94 دقیقه بازی مقابل کویینز پارک بگذارند؛ تیمی که بدترین عملکرد را در بازی های خانگی با 9 شکست داشته. فقط کالوم چمبرز جوان در این بازی استراحت کرد.

البته نباید فقط بازی‌های اخیر را مد نظر قرار دهیم. این موضوع هم هست که آرسنال روی یک گروه بازیکن در مناطق کلیدی زمین حساب باز کرده؛ چون مصدومان زیادی دارد و به اندازه کافی مدافع ذخیره ندارند.

با محرومیت الویر ژیرو بعد از کارت قرمزش مقابل کویینز پارک، حتما در خط حمله تغییر خواهیم داشت. آیا زمان حضور یحیی سانوگو فرا رسیده؟ آیا تئو والکات از ابتدا بازی خواهد کرد و ولبک به نوک حمله خواهد رفت؟ یا حتی شاید سرمربی از لوکاس پودولسکی یا جوئل کمپبل در سمت چپ استفاده کند.

بر خلاف دفاع، آرسنال برای حمله انتخاب های بسیار خوبی دارد و این احمقانه به نظر می‎رسد که آنها بیشتر از یک مهاجمشان را در نقل و انتقالات زمستانی بفروشند یا قرض بدهند. اینتر میلان به دنبال پودولسکی است؛ ولی چرا آرسنال الآن باید به او اجازه رفتن بدهد؟  قاعدتا با محرومیت ژیرو و در نظر گرفتن اینکه او شانس بازی در رقابت های جام حذفی در سال جدید را دارد، این یک دیوانگی خواهد بود. آرسنال برای جلوگیری از مصدومیت بیشتر بازیکنان اصلی اش به دلیل خستگی، حالا بیشتر به این نیاز خواهد داشت که هدف دار از بازیکنانش استفاده کند.

بعضی اوقات سانچز به استراحت نیاز خواهد داشت؛ ولی او الآن به جایی رسیده که خیلی برای تیم ارزشمند شده است. خیلی ارزشمند، در واقع در حدی که اگر بیرون بگذارندش، تیم حریف روحیه می‎گیرد وقتی ترکیب ها اعلام شوند. او تمام بار تیم را به دوش می‎کشد.

با این حال، نتیجه خوب دیگری که بازی با کوئینز پارک داشت، این بود که دیدیم توماس روسیچکی در نیم‎فصل اول خیلی خوب بازی می‎کند. بازی او کلاس بالایی دارد، خونسرد است و دید بالایی هنگام در اختیار داشتن توپ دارد. این سخت است که بفهمیم چرا آرسن ونگر کمی هدف دار تر از بازیکنانش استفاده نکرده است.

پودولسکی، روسیچکی و حتی اکسلید چمبرلین این فصل جادو شده اند؛ همان طور که می‎توان درک کرد، وقتی که آنها طاقت فرسا از بیشتر بازی نکردن رها شده اند. همچنین وقتی به آنها فرصتی داده می‎شود، از آن، با هیجان زیاد، استفاده خوبی کرده‎اند. پودولسکی مقابل گالاتاسرای، روسیچکی برابر کوئینز پارک و عملکرد های اخیر چمبرلین که واقعا تیم را جلو برده است.

ونگر برای استفاده نکردن از بازیکنان زیاد در این فصل، با خودش مبارزه کرده؛ اما مصدومیت، او را مجبور کرده است که به جای مدام استراحت دادن بازیکنان و انتخاب نکردنشان، تغییراتی را اعمال کند. اگر این به این دلیل است که ونگر به بازیکنان دیگر اعتماد ندارد، آنگاه بازیکنانش آنقدر که می‎گوید قوی نیستند. اگر هم این تصمیمی است برای اینکه همان روال قبلی را ادامه دهد، مدت زمان فشرده کریسمس آمادگی بازیکنانش را در برابر محدودیت ها نشان می‎دهد.

سانچز به نظر می‎رسد می‎تواند از فرصتی برای استراحت استفاده کند؛ اما شاید او خیلی برای آرسنال مهم است که باعث شده در هر بازی از او استفاده شود. بی شک، از این بازیکن شیلیایی به صورت هدفدار مقابل وستهام در بازی‎ای که جدال بزرگی برای چهار مکان اول جدول است،  استفاده خواهد شد؛ اما اخیرا او می‎تواند از هم‎بازی‎هایش کمک بگیرد. میزان خستگی آنها، شاید به تیم آرسنال شکل بدهد.   

   منبع : espnfc.com

 

  • ۹۳/۱۰/۰۷
  • فرهاد روحبخش اله آباد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی